VEŽIČKI TIĆI
RIJEČ UREDNIŠTVA
Raduje nas što u Europskoj godini inovacija i kreativnosti Vežičke tiće možete čitati na web stranici Škole. Elektronske novine uređivat će članovi novinarske grupe: Katarina Tomljenović, Monika Likarić, Lucija Marinović-Poljak, Antonio Melnjak i Lisa Tomljanović s voditeljicom Mihovilom Čeperić-Biljan uz informatičku obradu Loredane Zima Krnelić te uz suradnju svih učenika i učitelja koji nam žele na bilo koji način pomoći.
Školske novine Vežički tići u elektronskom obliku poprimile su oblik prihvatljiv za čitanje, ali one još uvijek nastaju i mijenjaju se iz dana u dan kako stižu prilozi za naše rubrike u čemu je prednost elektronskih medija.
Događanja tijekom školske godine, uspjehe naših učenika pročitajte u rubrici TKO? ŠTO? GDJE?
U rubrici IZ NOVINARSKE BILJEŽNICE donosimo iznimno poučan i zanimljiv razgovor s prof. Kežmanom, životnu priču nonića jednog našeg učenika koji je živio u vagonu, kako naši učenici kvalitetno provode slobodno vrijeme u vatrogastvu, promatranjem nebeskih tijela ili pjevajući te reportaže s putovanja.
SPORTSKI SEMAFOR zabilježio je uspjehe učenika u različitim sportovima o kojima možete ponešto i naučiti.
Novina je rubrika DUHOVNI KUTIĆ koja će , vjerujemo , imati svoje čitatelje, a prati radovima i promišljanjima crkvenu godinu.
BOJE RIJEČI, likovno – literarni prilog novinama, ne treba posebno predstavljati, osim istaknuti da je naša pjesnikinja Monika, uistinu, osmislila dojmljiv i prepoznatljiv naslov rubrike.
Školskim „biserima“ nasmijte se u rubrici SA SMJEHOSATOVA.
Za početak mislimo da je dovoljno, ali već sada možemo najaviti da planiramo još neke rubrike, a hoćemo li uspjeti ovisi o vama vežički učenici i učitelji.
Antonio, Katarina, Lucija i Lisa u "redakciji"
ZVONO ZA POČETAK NOVE ŠKOLSKE GODINE
1.9.2008. u svim osnovnim školama Republike Hrvatske pa tako i u OŠ Vežica zvono je označilo početak nove 2008./2009.školske godine.Najuzbuđeniji su bili prvašići koji su prvi put sjeli u školske klupe.Uspješnu šk.godinu svim učenicima žele novinari škole.
Veseli 1.a, 1.b, 1.c
IZLET U ZAGREB
19.9.2008. mi, učenici četvrtih razreda OŠ Vežica, bili smo u Zagrebu. Posjetili smo Muzej grada Zagreba, Crkvu Sv.Marka i Sabor. Vidjeli smo sabornicu i neke od zastupnika kako odlaze na sjednicu. Potom smo obišli Trg bana Jelačića.Spomenik se sjajio od naših fotoaparata.Na kraju smo posjetili i Zoološki vrt koji sadrži 275 raznih životinjskih vrsta. Ima i više od 1000 biljaka.Skoro svaka vrsta je jestiva, ali za životinje. Zadivile su nas životinje i njihov način navikavanja na ljude.
Leon Poljanić,4.a i Petra Derenčinović,4.c
"TKO SE BOJI TIGRA JOŠ, TIGRA JOŠ" - 4.a
OBILJEŽEN MEĐUNARODNI DAN MIRA 21.9.
PORUKE MIRA ISPISANE NA BALONIMA ODLETJELE SU U SVIJET
Kad bi svi htjeli mir,on bi bio još veći stih.(Ani Maduna,5.c)
Ove školske godine učenici Škole obilježili su Međunarodni dan mira 21.9. na osobit način.Svaki razred smislio je poruke mira,napisao ih na bijele balone koje su svi zajedno pustili u nebo nad Vežicom i tako na simboličan način odaslali poruku mira cijelom svijetu.
Novinarska grupa
Igra potiče maštu, a mašta stvara izume.
TESLINI IZUMI ODUŠEVILI SEDMAŠE
1.10.2008. učenici sedmih razreda naše škole ostvarili su zanimljivu Terensku nastavu. U Smiljanu smo se upoznali sa životom i radom izumitelja Nikole Tesle.Obišli smo Gospić i posjetili Muzej Like . Na kraju smo bili oduševljeni vrelima Gacke.
Antinio Melnjak , 7.c
BLAGDAN ŽUPSKE ZAŠTITNICE
Prigodnim satovima vjeronaka , uređenjem panoa u školi te sudjelovanjem na misnim slavljima vjernici naše župe , kao i njeni štovatelji , proslavili su 1. listopada 2008. Sv. Tereziju od Djeteta Isusa , zaštitnicu vežičke župe.
Lisa Tomljanović , 7.b
5. LISTOPADA – MEĐUNARODNI DAN UČITELJA
„Uspjeh rađa uspjeh!“(P.Muth))
ČESTITAMO svim učiteljima njihov dan, kao i svima koji su nekad poučavali u našoj školi te utkali dio sebe u prepoznatljivost vežičke škole!
Novinarska grupa
DAN ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE
Detalj s Dana kruha u dvorani OŠ Vežica
I ove godine vrijedne ruke baka, mama i učenika umijesile su krušne proizvode uz 12.10. Dan zahvalnosti za plodove zemlje. Svi krušni proizvodi bili su izloženi u dvorani škole. Nakon blagoslova svaki razred zajedno je blagovao razne vrste kruha, ali i kolača.
Novinarska grupa
ZNANJEM PROTIV NASILJA
S predstavljanja radionica Projektnog dana
I ove godine, kao Unicefova škola bez nasilja , imali smo Projektni dan na Međunarodni dan snošljivosti 16.11.2008. Različite pristupe temi Projektnog dana ZNANJEM PROTIV NASILJA osmislili su učitelji i učenici u radionicama po predmetima i razredima , a koliko smo bili uspješni u promišljanju teme vidjelo se na predstavljanju svih radionica u Dvorani škole kojoj je nazočila i gđa danijela Žagar iz Ureda pravobraniteljice za djecu.
Lucija Marinović – Poljak , 7.c
1.GODIŠNJICA BALETNE ŠKOLE
Polaznicima i djelatnicima Baletne škole čestitamo prvu obljetnicu te želimo još mnogo uspjeha na vršcima prstiju!
Monika Likarić , 7.c
„1000 RADOSTI“ – AKCIJA U DOŠAŠĆU
Naše vjeroučiteljice Tajana i Ljiljana i ove godine organizirale su tijekom Došašća karitativnu akciju.Ove godine pridružili smo se Caritasovoj akciji „1000 RADOSTI“.
Kupnjom privjesaka prikupljeno je više od 1000 kn.
Novinarska grupa
BOŽIĆNI SAJAM
Početkom prosinca 2008.učenici naše škole : knjižničari , produženi i cjelodnevni boravak 3.b i 4.b sudjelovali su na Božićnom sajmu na Korzu.
Tijekom dva poslijepodneva i večeri ponudili su građanima Rijeke čestitke i ukrase načinjene učeničkim vještim rukama .Čestitke su izradili i učenici 3.a i 2.b.
Prodajom više od 600 čestitaka prikupljeno je 3150 kn , a njime će se pomoći učenicima u različitim aktivnostima.
Biserka Petrović , prof.
BOŽIĆNI RECITAL
Na Badnjak 24.12.2008. vjroučenici trećih , četvrtih i petih razreda izveli su na Dječjoj polnoćki u župnoj crkvi Božićni recital za koji su ih pripremile njihove vjeroučiteljice.
Novinarska grupa
SRETAN BOŽIĆ I USPJEŠNU NOVU 2009. GODINU žele vam
Novinari škole!
UKUSNA TERENSKA NASTAVA PETIH I ŠESTIH RAZREDA
17.2.2009. učenici petih i šestih razreda naše škole imali su Terensku nastavu u Gradskom kazalištu Trešnja u Zagrebu.Kroz jedinstvenu kabaretsku predstavu ČOKOLADA , uz ples i mnoštvo songova , slijedili smo put kakaovca , od Maya , preko španjolskih i francuskih dvorova , do današnjih dana.
Kroz jedinstveno osmišljen program „ O KAZALIŠTU U KAZALIŠTU“ naučili smo kako nastaje i tko sve sudjeluje u stvaranju predstave te smo imali prilike obići sve kazališne prostore.
Katarina Tomljenović , 5.c
„ MAŠKARE, ČA MOGU MAŠKARE…“
Morčići 1.a
Njegujući maškaranu tradiciju našeg kraja i ove godine najmlađi učenici u pratnji učiteljica sudjelovali su na dječjim maškaranim zabavama MO Podvežica, sudjelovali smo i u Karnevalskoj povorci , a učenici i učitelji bili su iznimno krativni u svojim maskama na Mesopusni utorak 24.2.2009. kada se održava nastava pod maskama.
Novinarska grupa
Pretražite foto galeriju!
LIDRANO 2009.
I ove godine bili smo uspješni na Lidranu recitirajući do Županijske, a do Državne razine prošla je Monika Likarić s pjesmom U sjeni večernje stvarnosti koju objavljujemo u cijelosti. Monika je s mentoricom prof.Čeperić pozvana i na Državnu smotru Lidrano u Pulu od 22.do 27.ožujka.(BRAVO, MONE!!! Boravak u Punti Verudeli bit će za tebe kreativno inspirativan, a ne zaboravi ni novinarsku bilježnicu!)
Novinarska grupa
Već tradicionalno postigli smo uspjeh i na natječaju EUROPA U ŠKOLI 2009. S gradske na županijsku razinu prošli su likovni radovi SANDRE KRULJAC-STANOJEVIĆ, 3.a s mentoricom Miljenkom Rumorom i DARIJE DOBROVIĆ,2.b s mentoricom Kristinom Ujčić-Čučak te literarni rad MARINE KATIĆ, 7.b s mentoricom Mihovilom Čeperić –Biljan.( ČESTITAMO! )
Novinarska grupa
RAZGOVOR S PROF.DUŠKOM KEŽMANOM
„UČITI MORAMO STALNO I NA SVAKOM KORAKU“
Nakon 40 god. rada u OŠ Vežica početkom 2009. u mirovinu je otišao prof.tehničke kulture, fizike i informatike gosp.Duško Kežman. Kako je 40 godina rada rijedak jubilej, k tomu još u istoj školi, zamolili smo ga za razgovor o školstvu , ali i prirodi, ekološkoj prepoznatljivosti naše škole, fotografiji,...
Gdje ste proveli djetinstvo?
Djetinjstvo i ostali dio života provodim na najljepšem dijelu Sušaka, između Bulevarda i Trsata.
Malo je učitelja u prosvjeti - kako ste se na to odlučili ?
Pored toga što u obitelji postoji tradicija, interesirao me i postupak usvajanja novih znanja i prenošenje na druge u što racionalnijem obliku.
Kad ste došli u OŠ Vežica ?
Sa stalnim zaposlenjem započeo sam 1968. god. U to vrijeme Vežica je bila veliko gradilište, a naselje s novih 10000 stanovnika zahtijevalo je rad u tri dnevne smjene. Tih se početnih godina radilo s velikim entuzijazmom i odricanjem. Danas se rad bazira na velikom profesionalizmu.
Kako to da ste gotovo cijeli radni vijek proveli u ovoj školi? Jeste li pomišljali na drugu školu ili promjenu zaposlenja ?
Prije rada u školi bio sam zaposlen u Tvornici dizalica i ljevaonici Vulkan. Uz rad u školi aktivno sam se uključio kao voditelj nastavne prakse za potrebe studenata Pedagoškog fakulteta, smjer fizika i tehnička kultura. Sa zaposlenjem u OŠ Vežica pronašao sam svoje radno mjesto i zadovoljstvo u poslu i nisam razmišljao o njegovoj promjeni.
Predavali ste fiziku i tehničku kulturu, no nas bi više zanimalo da se osvrnete na početke informatizacije u našoj školi jer ste predavali i informatiku ? Treba li informatika biti izborni ili redovni predmet?
Godine 1990. započeli smo informatizaciju s minimalnim iskustvom i opremom. Rad se odvijao na poznatim ZX Spectrumima. Danas se rad odvija na sofisticiranom hardveru i softveru i osmogodišnje škole u Hrvatskoj stoje uz rame s naprednim i bogatim državama svijeta. Zbog informatizacije svih ljudskih djelatnosti nužno je da predmet informatika preraste u redovni predmet u osmogodišnjem obrazovanju.
U OŠ Vežica, kao jednoj od rijetkih škola u Rijeci, a kao rezultat entuzijazma i inicijative zaposlenika, opremljena je učionica za informatiku. Time se započelo s radom na informatičkom opismenjivanju učenika i učitelja, a taj se proces svakim danom usavršava prateći trendove u okruženju.
Mi, učenici, pamtimo da ste se trudili u odgojnoj komponenti jer škola je i odgojna ustanova…
Uvjeren sam da je glavna uloga učitelja da odgaja, da u pojedincima razvija potencijale i pomogne u izgradnji njihove osobnosti. Znanje za novu informacijsku komunikacijsku tehnologiju dobijete bilo gdje. Bivstvo škole u informacijskom društvu je odgoj. Nije dovoljno ako učitelj samo misli na nastavni plan i program, prenosi znanje, brine se za svoj predmet i predaje. Prioritet učitelja su djeca. S poštovanjem, savjetovanjem, vlastitim primjerom, također i spontanim razgovorom učitelj odgaja učenika.
Da biste danas bili učiteljem, pored znanja morate posjedovati i primjerene psihološke vrijednosti, a to su: stresna otpornost, tolerantnost, samoinicijativnost, samouvjerenost, samostalnost, prodornost, kooperativnost i osjećaj sigurnosti. Sve navedene vrijednosti provjeravaju se prije dobivanja radnog mjesta i trebale bi biti temeljne vrijednosti koje nastavnik prenosi i izgrađuje u svojim učenicima.
Odgojen čovjek nikad u životu nije izgubljen i uvijek zna potražiti sreću.
Imate bogato razredničko iskustvo, što biste poručili ili savjetovali roditeljima među kojima je i puno vaših nekadašnjih učenika?
Potičimo školovanje mladih na najboljim domaćim i svjetskim sveučilištima, zaštitimo ih od loših sadržaja koji nam se smišljeno i planski nude na TV-u. Učimo djecu pravim vrijednostima, bojkotirajmo skupa s njima realitiy show-ove i ostale neprimjerene sadržaje koji služe zaglupljivanju, a uvezeni su s "naprednog zapada".
Odrasli, obrazujte se informatički, budite uz svoju djecu, pratite njihov emocionalni i socijalni razvoj i koliko i kako provode vrijeme uz računalo... Riješimo se kompleksa manje vrijednosti i malograđanštine i umjesto na skupocijenu odjeću i automobile izaberimo ulaganje u znanje... Cijenimo naše profesore i učitelje. Profesori, cijenite naše mlade ljude jer su oni naša budućnost...neka Hrvatska zaista bude ZEMLJA ZNANJA, kulturnog preporoda i novog početka...!!!!!
Tijekom vašeg rada bile su brojne reforme školstva. U čemu je kvaliteta hrvatske škole? Što bi valjalo zadržati ,a što mijenjati ?
Kvaliteta naših škola proizlazi iz dugogodišnje tradicije. Već u 19.st. ovdje postoji razvijen školski sustav. Povijest školstva zabilježila je veliki broj odličnih učitelja koji su osobno podigli kvalitetu obrazovanja. Razvijen osmogodišnji sustav bio je naš nacionalni ponos. I srednje su škole dosegle visoku razinu. No, u to vrijeme, na žalost, bio je mali odaziv mladih da započnu i završe srednju školu. Reformu usmjerenog obrazovanja bih radije preskočio. Napravila je mnogo štete, budući da je djeci nudila ograničena znanja za rad i nije težila k razvoju sposobnosti djeteta i razvoju misaonih funkcija. Slijedeće školske reforme pokušavaju nastalu štetu popraviti. Najnaprednije države traže da svi mladi moraju završiti četverogodišnju srednju školu. Truditi se moramo svi: učitelji i roditelji. U suprotnom, reforme su samo na papiru.
Koja je posebnost Vežičke škole ?
Dio Sušaka, područje Vežice, sasvim je sigurno bilo plodno podneblje za razvoj školstva. Prije svega, tu je prisutna velika tradicija u školstvu (Stara Vežička škola gdje je sada dječji vrtić), u neposrednoj je blizini oformljen i KUD Jeka Primorja na čelu s maestrom Dušanom Prašeljom, izbor je i mjesta stanovanja idejnog začetnika torpeda Lupisa, ... a dobra startna osnova rada za rad učitelja u novootvorenoj zgradi ostvarila je prepoznatljivost učenika u znanju i kulturi.
Sjećamo se da ste u slobodno vrijeme doprinosili održavanju zelenila oko škole i tako pridonijeli i statusu Eko škole ?
Uz stručnu angažiranost djelatnika hortikulturno uređenje bilo je niz godina uspješno što je i prepoznato dobivanjem statusa Eko škole. No, kao i u svakom prirodnom procesu zub vremena čini svoje te je potrebno rekultivirati prostor i angažirati se u očuvanju dobivenog statusa.
Tko je Josip Kulfanek ?
Vrtlar pejzažist čija je izražajnost jezika u planiranju fizičke okoline postala legenda. S ogromnom energijom i entuzijazmom oplemenio je sivu kamenu pustoš žeženu suncem i bijenu burom i posolicom te preobrazio u zelenu oazu mediteranske flore. Njegov rad i sposobnost vidljivi su od Golog otoka do Sušaka, Rijeke, Kopra, Ankarana i Valdoltre. Posebnim entuzijazmom oplemenio je školske površine koje su dugi niz godina služile za primjer.
7.c najvredniji u održavanju školskog okoliša
Što bi se još u tom pogledu moglo napraviti ?
Budući da veći dio vegetacije zbog starosti odumire, poželjno je donijeti odluku i nastaviti na provjereni način ili eksperimentirati i unositi nove sadržaje (npr. po uzoru na Mirisne vrtove na Malom Lošinju).
Što vama osobno znači priroda ?
Priroda je harmonija, savršenstvo, priroda je ljudska sigurnost. Kad sam u prirodi, osjećam mir, spokoj i samosvjest. Osjećam da sam nerazdvojni dio nje. Pored toga što sam tehničke struke, velik sam štovalac prirode. Priroda nam govori, samo je moramo znati osluškivati. To je naša kolijevka.
Bili ste i ravnatelj škole. Ima li nešto što biste željeli reći o tom razdoblju svog rada?
Vrijeme provedeno na mjestu ravnatelja potvrdilo je moja uvjerenja da u našoj radnoj sredini djeluju marljivi i odgovorni djelatnici. Zahvaljujući razumjevanju i entuzijazmu, u kratko vrijeme, od početne ideje inicirano je i pokrenuto otvaranje Baletne škole. Da je to bila dobra ideja, koja će doprinijeti ugledu i afirmaciji škole, potvrđuje velika zainteresiranost roditelja za upis djece i česta medijska prisutnost.
Sa školskih izleta sjećamo se fotoaparata oko vašeg vrata. Otkud ljubav prema fotografiji ?
U životu ništa nije slučajno, sve je međusobno povezano. Tako ni moja naklonost fotografiji nije slučajna. Još kao dječak posjećivao sam strica koji je imao fotografski atelje i sa strahopoštovanjem gledao njegove fotoaparate. Promatrao sam kako je na večer, kad bi zatvorio atelje, radio fotografije u tamnoj komori. Sve mi se činilo veličanstvenim.U meni je tako rastao interes za fotografijom. Želja mi se i ostvarila kad sam kao srednjoškolac dobio svoj prvi fotografski aparat. Od tada me stalno prati u bilježenju doživljaja. Slika mi mnogo znači kao izraz ljepote i estetike.
Fotografija nas neminovno asocira na putovanja izlete,... Podijelite s nama neke dojmove, otkrijte nam neka odredišta na koja možemo poći s razredom ili roditeljima.
Hrvatska ima pregršt lijepih mjesta. Nikada ih nećemo moći sve otkriti. Gdje god krenuli, putem mora ili planina, nećete pogriješiti. Izlet na bilo koji naš otok je poseban doživljaj. S druge strane, odete li samo do Delnica, možete uživati u šumama, proplancima, potocima i ljudima u zaseocima. Nije daleko ni do Venecije, Beča, Praga ili Budimpešte. Posebno kulturno bogatstvo tih mjesta zahtijeva barem nekoliko dana boravka, budući da vam nudi veliki broj kulturnih spomenika, muzeja, a i arhitektura mjesta je poseban užitak. Na izlet treba poći pripremljen,stoga prije polaska saznajte na internetu ili u turističkim prospektima što više o vašoj destinaciji. To vam pomaže da što više vidite.
PROF. KEŽMAN S KOLEKTIVOM U KOTLIMA (ISTRA)
Što volite raditi u slobodno vrijeme ?
U slobodno vrijeme svakodnevno prošećem Trsatom s unucima, sretnem se s prijateljima. Osim toga volim raditi u vrtu, pročitati koju dobru knjigu .
Ima li nešto što biste Vi željeli reći, a mi vas nismo pitali ?
Želio bih vam poručiti da današnji stupanj razvoja čovječanstva traži od pojedinca doživotno školovanje i rad. Nije važno koliko si star, da li živiš na selu ili u gradu, za sve vrijedi jedno pravilo - da bismo preživjeli potreban je stalni dotok novih znanja. Nije više dovoljno samo ići u školu. Učiti moramo stalno i na svakom koraku. Želim vam da ostanete radoznali i da s užitkom otkrivate nova znanja. Učite!
Hvala Vam što ste se odazvali našem pozivu za ovaj intervju.
Novinarska grupa
KAD NONIĆ PIŠE I RIŠE DOMAĆU ZADAĆU
Život u vagonu ili sjećanje na Brajdicu mog djetinjstva
Zadatak je bio pitati starije kako su se i čime nekada igrali.Kada sam na satu spomenuoda je moj nonić Franjo živio u vagonu, profesorica je odmah naslutila zanimljivu životnu priču pa smo nonić i ja dobili novu domaću zadaću.
Moje sjećanje na djetinjstvo počinje dolaskom u Sušak na Brajdicu.To je bilo 1946.godine,nakon završetka drugog svjetskog rata.Imao sam pet godina,a moja starija sestra devet.
Uz istočnu obalu Rječine razvio se Sušak
Moj otac je bio strojovođa parnih lokomotiva. U to vrijeme nije bilo motornih niti elektičnih lokomotiva. Prema potrebi službe selili smo se u nekoliko gradova bivše Jugoslavije. Zadnje i najljepše odredište bila mi je Brajdica u koju smo doputovali vagonom koji se zvao G-kola. Za nas je tada počeo život u vagonu, u novom gradu, u nepoznatoj sredini. Bila su to teška vremena naročito za moje roditelje. Meni je bilo zanimljivo. Prvi puta vidio sam more, brodove, ribe koje su predvečer skakale. Nisam se tome mogao načuditi. Sve me oduševljavalo. Divio sam se kamenčićima i zalasku sunca. Moji prvi prijatelji bila su djeca koja su živjela kao i ja. Naš dom bio je vagon i nisam znao za bolje. Roditelji su me vodili na upoznavanje grada. Razgledavali smo dućane, crkve, škole. Meni je tada Rijeka bila velegrad. Odlazio sam s mamom na sušakču tržnicu. Volio sam ići na ribarnicu ,ali ribu nisam volio jesti.
Život u vagonu se produžio, iako su moji roditelji očekivali preseljenje u stambenu zgradu. Novinar KEREMPUHA došao je na Brajdicu i napravio intervju s nezadovoljnim roditeljima. Čudio se da toliko vremena živimo u vagonu. Napisao je članak o nama i napravio crtež našeg vagona.
To je pomoglo da nam uprava željeznice riješi stanovanje. Dodijelila nam je jednu malu kućicu na Brajdici. Za nas je to bila neopisiva sreća. Imali smo čvrsti krov nad glavom, struju i vodu koja je bila izvan kuće.
Oko nas nalazile su se daske ,a dovozila su ih kola s konjima. Bio sam tužan jer su te jadne konje tukli i iskorištavali. Kola bi zapela u blato pa se konj mučio da izvuče teret. Ti događaji ostali su mi u ružnoj uspomeni.
Moje igre odvijale su se među daskama. Mašta je radila i stvarali smo igračke od drva. Stražari su često ispoljavali strogoću nad nama. Mi smo to doživljavali kao dio igre jer smo ,kao sva djeca, bili smo nestašni pa smo ih izazivali.
U ljetnom periodu na Brajdici je bilo posebno živo. Po cijele dane boravio sam na moru i tu sam proplivao. Od tada zavolio sam sve što je povezano s morem. Ljubav prema moru bila je presudna u izboru moga zanimanja.
Osmoljetku (čit. OŠ)završio sam u školi na Pećinama. Bio sam dobar učenik. Učio sam bez ičije pomoći jer mi je mama šivala i nije imala vremena posvetiti se meni. Uvijek sam nastojao biti koristan svojoj obitelji. Sakupljao sam staro željezo i prodavao ga. Svoju zaradu dao bih mami, a najmlađu sestru znao sam odvesti na kolače. Nikada nisam mislio samo na sebe. Rano sam postao ozbiljan i odgovoran.
Srednju tehničku brodograđevnu školu završio sam uspješno.
Želio sam pripomoći svojoj obitelji i odlučio sam se za poziv pomorca. Na prvom putovanju za Sjevernu Ameriku kupio sam traperice LEE i sav je svijet bio moj.
Nikad nisam niti sanjao da ću to imati. Nakon dvije godine plovidbe upisao sam Pomorski fakultet strojarskog smjera i završio ga u roku.
U mladosti zabavljali smo se u disko klubovima i svakodnevnom šetnjom po Korzu. Tu su se stvarala poznastva i ljubavi. Na Korzu sam upoznao i svoju suprugu s kojom živim u sreći i razumijevanju.
Moja najveća ljubav i zadovoljstvo su moj sin i unuk. Karlu ,kao i svim mladima ,savjetujem da se radom, zalaganjem i poštenjem ostvaruju željeni ciljevi. Danas je život lakši i mogućnosti za znanjem su veće i to treba iskoristiti pozitivno.
Zabilježio:Karlo Kukić,5.c
ISPUNJENO SLOBODNO VRIJEME MLADIH
110.OBLJETNICA DVD „Sušak“
Vatrogasna mladež
Požrtvovnost i humanost vatrogasaca, kao i znatiželja ,potakla me da se učlanim u Dobrovoljno vatrogasno društvo „Sušak“ čiji sam član već tri godine. Odmah mi se svidjela ekipa i voditelji Luka Miškulin i Darko Mavrinac.
Svake godine imamo dugotrajne pripreme, a cilj nam je što bolji uspjeh na županijskom i prolazak na državno natjecanje.
Prošle godine sudjelovali smo na našem prvom takmičenju u kategoriji mladeži i neočekivano osvojili treće mjesto. Osobno mi je najdraža medalja s Memorijalnog natjecanja u Donjoj Dubravi (Međimurje) zbog toga što smo otišli bez očekivanja ,a osvojili smo brončanu medalju.
Vjerujem da je i ostalim članovima ekipe iz mog 7.a razreda: Davidu, Matiji, Moniki i drugima ,nakon višemjesečnih priprema, najljepši dio kampiranje vatrogasne mladeži u Fažani.
Jedva čekam ovogodišnje kampiranje, a do tada naše pripreme se nastavljaju- tako je svakog pa i ovog petka.
Domagoj Mičetić,7.a
Vežička vatrogasna mladež u Fažani
IZ POVIJESTI VATROGASTVA
Od egipatskog papirusa do prve profesionalne postrojbe u Hrvatskoj
-najstariji podaci o uređenoj vatrogasnoj službi pronađeni su na jednom egipatskom papirusu iz 2.st.p.n.e.
-1.pronalazač vatrogasne štrcaljke je mehaničar Klesilius iz Aleksandrije,kraj 2.st.p.n.e.
-preteče vatrogasaca bili su dimnjačari,glavni kontrolori opasnost od požara na terenu
-1.PROFESIONALNA POSTROJBA U HRVATSKOJ OSNOVANA JE 26.SIJEČNJA 1863. U RIJECI
-Vatrogasac,1.ilustrirani stručni vatrogasni časopis pokrenut je 1892. u Rijeci,a uređivao ga je Vaclav Mayer,pokretač Sušačkog vatrogasnog društva,osnovanog 12.6.1899.
-1898.G.S.Deželić spjevao je vatrogasnu himnu koju je uglazbio Ivan pl. Zajc
-Sv.Florijana,zaštitnika vatrogasaca,legionara i visokog časnika, osudio je na smrt rimski car Deoklecijan u 4.st. jer se s ostalim vojnicima preobratio na kršćanstvo
Novinarska grupa
Županijsko vatrogasno natjecanje djece i mladeži DVD Sušak - 2.mjesto, Skrad 30.5.2009.
2009. MEĐUNARODNA GODINA ASTRONOMIJE
ASTRONOMIJA - MOJ IZBOR U SLOBODNO VRIJEME
MARINO LENCOVIĆ,7.c
NA NATJECANJU MESSIEROV MARATON
Svemir,zvijezde i planeti zanimaju me od najranijeg djetinjstva.Kad nekoga nešto zanima,počne o tome čitati.Baš tako je i kod mene krenulo.Nakon svake pročitane knjige astronomija me zanimala još više.Tako sam počeo usvajati znanje o svemiru i kad god bih pogledao u nebo uočio bih nešto poznato. U desetoj godini učlanio sam se u Akademsko astronomsko društvo u Rijeci kako bih proširio svoje znanje.U društvu me najviše oduševila volja članova za prenošenjem znanja.Bilo je i djece mojih godina pa sam stekao i nove prijatelje. Ubrzo sam išao i na prvo natjecanje iz astronomije Messierov maraton što se održava u Višnjanu.Bit natjecanja je pronaći što veći broj nebeskih objekata. U nebeske objekte spadaju:GALAKSIJE,MAGLICE,KUGLASTI I OTVORENI SKUPOVI.Za natjecanje obavezno treba imati teleskop i nebesku kartu.Uspio sam pronaći 36 Messierovih objekata što je za početak bilo uspješno.
TKO JE CHARLES MESSIER?
On je francuski astronom.12.9.1758. promatrao je komete i naišao na nešto čudno-maglicu iznad zviježđa u Biku.Bio je uvjeren da je to komet.Kada je saznao da to nije komet,odlučio je napraviti katalog objekata koje bi astronomi mogli zamijeniti za komete.Uspio je pronaći 103 objekta i upisati ih u katalog.Kasnije su drugi otkrili još sedam objekata te je tako stvoren katalog od 110 Messierovih objekata.
Prošle godine uspio sam pronaći 73 objekta što je bio odličan napredak te sam zauzeo 7.mjesto u Hrvatskoj.S nestrpljenjem očekujem svoj treći Messierov maraton u lipnju ove godine.(KAKO SI KRENUO, NE BI NAS ČUDILO I NEKO NOVO OTKRIĆE,NAVIJAMO ZA TEBE!op.ur.)
Volim cijelu astronomiju,ali sam posebno zainteresiran za promatranje nebeskih objekata,za teleskopie izvan Zemljine atmosfere,Mars,Ekstrasolarne planete i astrografiranje.
ŠTO SU EKSTASOLARNI PLANETI?
To su svi planeti koji orbitiraju izvan Sunčevog sustava oko neke druge matične zvijezde.Njihovo otkriće otvorilo je nova uzbudljiva pitanja o mogućnosti postojanja života na njima.Danas se Ekstasolarni planeti otkrivaju vrlo učestalo.S otkrićima manjih planeta, polako ali sigurno, približavamo se otkriću planeta nalik Zemlji.Nedavna misija pokretnog teleskopa Kepler koji je poslao prve slike za više od 4 milijarde zvijezda sigurno će olakšati potragu za Ekstrsolarnim planetima.
Naravno da sam za izborni predmet izabrao astronomiju koju u našoj školi vodi prof.Snježana Mervcich.Ako i vas zanimaju planete i zvijezde,pridružite se velikoj obitelji zaljubljenika u zvjezdoznanstvo.
Marino Lencović,7.c
Naša škola - Eko škola
(Likovna grupa i prof. Lisac originalni u estetskom uređenju škole)
„ČOVJEK ZEMLJU TREBA OČISTITI,ULJEPŠATI I OČUVATI!“
(Elda Džanić.4.a)
NAJDRAŽI PLANET - ZEMLJA
Planet Zemlja jedini je planet Sunčevog sustava na kojem ima života, a dio tog života smo i mi, zato se moramo ponašati kao zajednica i spasiti naš dom od propasti.
Naš planet Zemlja podario nam je predivne prirodne ljepote:zelene šume pune šumskih stanovnika, brijegove ljekovitih biljaka, polja s hranom koja nas održava, mora i oceane i rijeke koje su naše piće. Sve ovo čini Zemlju najljepšim planetom, ali, mi ljudi, to ne vidimo.Nama je na prvom mjestu novac,industrija(koja zagađuje vodu , zrak i zlo) te proizvodnja koja počinje štetiti. Pri tom ne razmišljamo da sami sebe i svoju okolinu trujemo!Ne razmišljamo niti kako pomoći da se smanji zagađenje!Pomoći može i morao bi svaki stanovnik Zemlje. Kako?
Tako da odvajamo otpad(eko-otoci), da štedimo vodu dok peremo zube i tijelo, koristeći štedljive žarulje,sadeći sadnice stabala,…
Ako budemo poštivali Zemlju, bit će lijepa i očuvana i u budućnosti!
Leon Poljanić,4.a
„IZGRADIMO SVIJEST DA MI PRIPADAMO NJOJ I ONA NAMA!"
(Lorena Šustar,4.a)
Učenici 3.b svaki mjesec prikupljaju i vraćaju plastičnu ambalažu
22.5. 2009. Dan biološke raznolikosti obilježili smo sadnjom masline
AKCIJA SAKUPLJANJA STAROG PAPIRA
U MJESEČNIM AKCIJAMA SAKUPLJANJA STAROG PAPIRA DO SVIBNJA 2009. PRIKUPLJENO JE 15. 817 KG STAROG PAPIRA.
NAJBOLJI RAZREDI (1. - 4.):
1. mjesto 3.a 3071 kg
NAJBOLJI RAZREDI (5. -8.):
1. mjesto 7.c 2975 kg
„Na nama je, znači, samima što ćemo načiniti od svojih riječi…“(E.Kišević)
MONIKA LIKARIĆ,7.c-sudionica Državne smotre Lidrana,2009
Biti sudionicom Državne smotre likovnog, literarnog , novinarskog i dramskog stvaralaštva,LIDRANO,oduvijek mi se činilo nedostižnim.Iskreno,još i sada ,trodnevni boravak u hotelu „Histria“ s ostalim odabranim učenicima iz osnovnih škola Hrvatske djeluje mi nestvarno.Od toliko odličnih radova baš se moja pjesma U SJENI VEČERNJE STVARNOSTI svidjela državnom povjerenstvu.
Na smotri je održano niz radionica i okruglih stolova, na mnoge sam „provirila“,no ono što me ,zaista, zanimalo bila je literarna radionica.Podijelili su nas u manje grupe i svaki od članova povjerenstva radio je sa svojom grupom.Ja sam bila u skupini prof.Dubravke Težak.Nakon što je svatko od nas pročitao svoj rad,a bilo je tu i pjesama i proze,uslijedila bi žestoka analiza svakog stiha.Komentari i pitanja stizali su sa svih strana.Bilo je prilično uzbudljivo slušati što drugi misle o mojim stihovima,a posebno me se dojmio komentar kako su moji stihovi primjereniji srednjoškolskom uzrastu.
Tada mi se učinilo da mi kao eho u ušima odzvanjaju riječi koje je naš poznati književnik Enes Kišević izgovorio na otvorenju smotre:“…Vi ste za smisao svog bića odabrali riječ.Riječ vam može oblikovati lice,spasiti vam dušu,ali vas može i uništiti.Zato nam se prema riječima valja odnositi kao što se težak odnosi prema zemlji…“I bila sam ponosna što je i moja riječ kamenčić u mozaiku stihova.
MONIKA LIKARIĆ,7.c
NAŠA ŠKOLA PROMIČE GRAĐANSKI ODGOJ ZA LJUDSKA PRAVA I DEMOKRACIJU
Više od 10 godina profesorica Gordana Frol uspješno vodi Projekt: Građanin
sudjelujući na županijskoj i državnoj smotri.
Tema ovogodišnjeg projekta: Hranimo se zdravo - živimo zdravo (više u fotogaleriji)
14.5.2009. na Državnoj smotri s ministrom Primorcem
ZBOR VEŽIČKI TIĆI GODINAMA NIŽE USPJEHE I PJESMOM PRONOSI GLAS NAŠE ŠKOLE, OVE GODINE I IZVAN HRVATSKE NA MEĐUNARODNOM FESTIVALU KREATIVNOSTI U SANREMU
„Vežički tići“ su nastupili na međunarodnom festivalu kreativnosti u školama GEF 2009.- Global Education Festival u Sanremu u Italiji od 18. do 22. ožujka 2009.
U Sanremu u Italiji od 18. do 22. ožujka 2009. g. jedanaestu godinu zaredom održao se međunarodni festival kreativnosti u školama GEF – Global Education Festival.
Festival predstavlja stvaralaštvo učenika diljem svijeta u izvannastavnim aktivnostima u svojim školama kao što su ples, glazba, školski mjuzikli, video, moda, likovno i literarno stvaralaštvo, projekti u školama, humanitarno djelovanje itd.
Ove godine je na festivalu sudjelovalo preko 3000 učenika iz više od 100 škola diljem svijeta.
"Vežički tići" su nastupili u kategoriji glazba s dvije skladbe "Morem opčinjena" i "Novi dan" autorice glazbe svoje voditeljice Natalije Banov na tekst pjesnikinje Ivanke Glogović Klarić, u aranžmanu Aleksandra Valenčića i u koreografiji Dolores Bugarin. U njihovoj kategoriji našlo se još svega 7 škola i to 5 iz Italije, po jedna iz Rumunjske i Bosne i Hercegovine. Svaka od ovih škola je izabrana na natječaju kao najbolja u svojoj podkategoriji (školski orkestar, pop glazba, rock glazba, folklorna glazba, klasična glazba, song iz mjuzikla, autorska glazba).
Festival se održava pod visokim pokroviteljstvom Europskog parlamenta, Unicefa, Predsjednika Republike Italije, Ministarstva obrazovanja i drugih ministarstava Republike Italije, Regije Liburia, Grada Sanrema, AIPA- Međunarodne organizacije za promicanje umjetnosti.
Efektnim nastupom u finalu ovog festivala "Vežičkim tićima" je ukazana čast predstavljanja svoje škole, grada Rijeke i Hrvatske na ovom međunarodnom festivalu. Odlazak u Sanremo pomogao je i Grad Rijeka.
Za vrijeme boravka 21 „Vežička tičica“ koje su pratile profesorice Natalija Banov, Tatjana Bon i Ana Butković, razgledale su Sanremo, malo „šopingirale“, odlično se zabavljale, a nakon uzbuđenja zbog nastupa zasluženo otputovale u Monaco. Tamo su posjetile jednu od prvih manufaktura parfema u Francuskoj „Fragonard“, razgledale Oceanografski institut-ogroman prekrasan akvarij, prošetale starim dijelom grada do Kneževe palače obitelji Grimaldi, a potom do marine La Condamine.
Odlazak u Sanremo članice „Vežičkih tića“ zasigurno će pamtiti još dugo, dugo…
Poledajte fotogaleriju!
Voditeljica zbora: Natalija Banov, prof.
Izvješće o sudjelovanju na 43. međunarodnoj konferenciji profesora engleskog jezika IATEFEL, Cardiff-Wales
43rd Annual International IATEFL Conference and Exibition
43ain Gynhadledd ac Arddangosfa Ryngwaldol Flynyddol IATEFL
City Hall and National Museum and Galleries,Cardiff, Wales
31 March –4 April 2009
Neuadd y Ddinas & Amgueddfa ac Oriel Genedlaethol, Caerdyd,Cymru
31Mawrth-4Ebrill 2009
Profesorica Mičetić šesti put na konferenciji u Engleskoj
43.međunarodna konferencija IATEFL održana je u Cardiff-u od 30.ožujka do 5. travnja 2009. godine. Svake se godine održava najveći i najznačajniji skup profesora engleskog jezika u jednom od gradova UK. Ove je godine odabran Cardiff kao najmlađa europska prijestolnica, svega 50 godina glavnog grada.
Povijesni i kulturni centar Walesa bio je grad domaćin za 1700 profesora, učitelja, izdavača, autora udžbenika i svih koji nešto znače i rade u obrazovanju djece , mladih i odraslih u UK i svijetu (svih 6 kontinenta).
Konferencija je trajala punih 5 dana, a održavala se u City Hall-u(cijela zgrada Gradske vijećnice) i u zgradi Nacionalnog muzeja ( National Museum and Galleries).Predavanja su započinjala u 9.00 , a završavala u 18.45 točno u minutu. To je dnevno od 80 do 100 radionica, govora i prezentacija, a gotovo svkodnevno je jedan od izdvača imao svoj dan i svoj party na kojem su predstavljana najnovija izdanja rječnika, gramatika i udžbenika za sve uzraste.
U večernjim satima organizirali bi posjete kazalištu, odlazilo se u obilazak grada ili u poznati Hard Rock Caffee jer je Cardiff i poznato svjetsko okupljalište rockera. Tako smo mogli čuti na welškom jeziku interpretaciju predstave A Portrait of Wales, koju je izveo sam Patron IATEFL-a David Crystal. Svakako je nezaboravni bio posjet stadionu Millenium koji samo za 12 minuta biva kompletno natkriven i tada postaje najpoznatija rock pozornica u svijetu.
Ovogodišnja je konferencija posvećena testovima i testiranju. Tako su gotovo svi govori posvećeni ispitivanju /testiranju učenika, a naročito je puno vremena posvećeno testiranju putem interneta. Od svih vrsta testova svakako su najvažniji oni koji pomažu u utvrđivanju početnog znanja učenika, to su Placement testovi.Evo nekoliko naslova radionica:
Placement testing 30 years on:now the great leap forward or…
Placement testing:Guick and Clean
The OUP Online Placement Test
Developing a Placement Test: a case study;
Bilo je tu i ostalih tema posvećenih metodici engleskog jezika, ali sve u duhu modernog doba. Posebno su bila jaka svakodnevna zajednička predavanja jer su upućivala ne samo u učenje jezika , već u sam život. Tako smo mogli čuti kako da efikasno upotrijebimo mobitele u nastavnom procesu umjesto da se stalno svađamo sa svojim učenicima oko isključivanja istih. Predavanje Engage me or Enrage me , bilo je duhovito i posebno zanimljivo.
Kako je život najbolja škola iz koje čovjek najviše nauči, čuli smo na predavanju : Identity, literacy and English language teaching. Dr. Bonny Norton
živi i radi u Kanadi i Južnoj Africi. Na najbolji mogući način pokazala nam je probleme rada u Africi, borba protiv AIDS-a, pjesmom Izbori_»Choices» 13-godišnje djevojčice, koja je učeći jezik dala sliku svoje svakodnevice.
Svakodnevno su održavani forumi(okrugli stolovi) na kojima se diskutiralo o različitim problemima u školstvu širom svijeta:
ELT Management Special Identity,literacy and English language teaching interest Group Open Forum
ESOL special Interest Group Open Forum
Young Learners Special Interest Group Open Forum
Testing, Evaluation and Assessment Special Group Open Forum
Computers Special Interest Group Open Forum;
Teacher development SIOF, Teaching Thinking symposium,Virtual tools and Spaces symposium i mnogi drugi.
Budući da se bavim samo ocjenjivanjem, jasno se vidi da sam na tu temu i odabrala radionice. Naravno , da sam i dobila mnogo materijala kojeg mogu odmah i koristiti u radu, a tu je i puno rječnika i knjiga za uporabu i usavršavanje, stoga se još jednom zahvaljujem svima koji su mi omogućili da sudjelujem na ovako važnom skupu.
Irena Mičetić, prof .EJ-HJ
učitelj-mentor
UČENICI SURADNICI
SAHARA IZBLIZA
DOĐOH , VIDJEH I FOTOGRAFIRAH
Najveću svjetsku pustinju Saharu te izlazak Sunca promatran s pustinjskih dina doživjela je tijekom ljetnih praznika i zabilježila za Školske novine fotoamaterski Hana Avdović.
1.Hladovina palmi na užarenih 50 stupnjeva Celzijusa znači život, tj.preeeeeeeedah
2.Najčudniji kafić – koliba od bambusa usred pustinje
Vjerovali ili ne poslužuju i hlaaaaaadnu Coca – Colu
3. Dok se na nebu jasno vidi Mjesec, na drugoj strani pijesak postaje narančast od izlaska Sunca, vrhunca našeg putovanja Saharom
4.Vatrena kugla narančastocrvene boje neopisiv je doživljaj te izgleda tako blizu Zemlji, kao da će se srušiti
5.Krajolik, kojeg oblikuje vjetar, zadivljuje svojom svakodnevnom preobrazbom
Foto i tekst: Hana Avdović, 7.a
Ena Ribić, 8.a
JA
(ulomak životopisa)
Franko i Matej Briški, 7.a
Moje ime je Matej, rođen sam kao blizanac. Znam da sam bratu lijevo smetao kao što je i on meni desno. Ponekad pomislim da bi najbolje bilo kad bih bio sam, jedinac. S druge strane volim svoga brata i najbolje se slažemo kada se nađemo u nevolji.
Matej Briški, 7.a
Zovem se Franko. U obitelji su htjeli da se zovem po djedu Franji, ali sretniji sam što je mama zamijenila slovo j u k. Rodio sam se dva tjedna ranije zato što se u maminom trbuhu sa mnom gurao moj brat Matej. On uvjek sve poremeti, npr. kod podijele slatkiša. Smatram da bih trebao dobiti više jer sam stariji čak, četiri minute.
Franko Briški, 7.a
Dan četvrti ili Terme Čatež
Subota,3.siječnja 2009.
10:30 krenuli smo za Sloveniju. Vrijeme je lijepo. Pet puta prije odlaska provjerila sam imam li kupaći kostim u koferu. Nadam se da sam sve uzela. Kao i uvijek sastavila sam detaljan i vrlo dug popis svih stvari:
-majice x 5
-trenirke x 3
-traperice
-čarape x 6
-kupaći kostim(zeleni) + dva rezervna
-kapa(bijela)
-rukavice
-ručnik
-ogrtač
-SVE U MOJ VELIKI KOFER S KOTAČIMA
U posebnu torbu:
-kozmetičku torbicu(sve)
- fascikl + dnevnik
Luka Matković, 8.a
- pernica
- mobitel
- MP3
- Kroky-igračka s kojom spavam
Dora Vozila, 7.a
14:30 Stigli smo! Mama i tata rekli su da odmah idemo na bazene. Juppiiiiiiiii
18:30 Vratili smo se s bazena. Bilo je super! Sad idemo na večeru.
Dan peti ili prvi dan u Termama
Nedjelja, 4.siječnja 2009.
7:15 Da, znam, rano sam se probudila. Promatram apartman, ima dvije odvojene sobe i kupaonicu. Na četvrtom je katu. Bolje da napišem nešto o bazenima. Pet je tobogana. U zatvorenom prostoru bazena je stvarno toplo pa najviše volim biti vani u vanjskom. Kupaš se a oko tebe snijeg. Čak smo i hodali po snijeg. Jedva čekam reprizu!
Dan šesti ili sve zbog kostima
Ponedjeljak, 5.siječnja 2009.
20:45 danas je bio vrlo naporan dan. Poslije doručka krenuli smo u kupovinu. Mami je trebao novi kostim, Stari joj se raaaaaaaaaaaaaaaaaaaastegaooooooooooooooooooooo.
U prvoj trgovini Adidas mama nije pronašla ništa. Na kraju je mama, ipak, pronašla svoj idealni kupaći kostim. Na povratku u hotel imali smo problema sa slovenskom policijom, zbog 67 km/h, a dopušteno je 50.
Zbog međudržavnog spora za javnost ćemo taj dio preskočiti (postoji i usmena predaja, a i papir sve trpi).
Naslovnica i ulomci Dnevnika: Elena Franković, 7.c
Sandra Kruljac- Stanojević, 3.a
Čini ti se - sve savršeno i bolje ne može biti, a, ipak, nešto nedostaje i to NEŠTO toliko bocka i samo od sebe stvara veliku prazninu te pomisliš - kako je to čudno ?! Hm…
I što sad?
U svojim perfekcionističkim mislima tražiš inovativniji način.
GDJE JE NESTAO OSTATAK MENE?
Naravno, takva kakva jesi, podvrgavaš sebe analizi i shvaćaš:
dovoljno si vremena provela skrivajući dio sebe koji bi, zapravo, trebala pokazati.
TI SI PREVIŠE SRAMEŽLJIVA ,ZNAŠ?
MA, DAJ, POKAŽI ŠTO IMAŠ!
Odlučuješ-pokazat ćeš dio sebe koji je za pokazivanje
pa nek' vide! Nemaš se čega sramiti!
POPUT ŠTITA POSTAVLJAŠ PONOS ISPRED SEBE,
UPUĆUJEŠ POGLED PREMA NEBU,
I SADA ZNAŠ: malena praznina morat će još malo pričekati,ali neće biti uzalud jer kada dođe vrijeme za to
popunit ćeš prazninu dostojanstveno!
A do tada :
UŽIVAŠ U MALIM ŽIVOTNIM TRENUCIMA,
POPUNJAVAŠ KOŠARICU KREATIVNOSTI PROLJETNOM INSPIRACIJOM
I
GRLIŠ NEBO.
Marina Katić, 7.b
SLIČICE IZ BOGATOG ALBUMA LJEPOTE
Ana Depope, 6.c
Pognute glave Priroda nije
pokislog dostojanstva samo ljepota,nego
vene suncokret. duša koja sja!
Fran Šebalj, 5.c Emma Marulić, 5.c
U plavom moru dubokom i prekrasnom čudesan život. Nina Šušnjar, 5.b
|
Gle, plavi beskraj bez granica i kraja. Baš divna je noć! Veronika Ćiković, 5.a
|
Matija Šarić, 3.a
Krila leptira Zrake sunca na
na laticama ruže. kristalnim vrhuncima.
Jutarnje sunce. Anđeoski sjaj.
Ani Maduna, 5.c Monika Likarić, 7.c
PROLIĆE Proliće nan je došlo,si smo veseli. Fijolice nan rastu, trava je friška, deca kantaju, vane su po celi dan. Jerko Jerinić, 6.c
|
PROLJEĆE je poput mlade djevojke kojoj je kosa ispletena od nježnih cvjetova tratinčice. Glavu joj krasi kruna sunčevih zraka, a odjevena je u latice proljetnih cvjetova.Laganim korakom ona svojim plaštem prirodu zaogrne zelenom bojom. Glorija Vrsaljko, 4.a |
Šareni je i veseli leptirić baš sletio na tlo. Ella Ilak, 5.a |
|
Darija Dobrović, 2.b |
Tišina, topao ljetni dan čiji mir remeti samo isprekidana pjesma zrikavaca.(…)
Gledam prema horizontu, sunčane zrake plešu po mirnoj površini svoj veseli ljetni valcer. Pogled mi zastaje na otoku Rabu koji izgleda kao nasukani kit na nekoj plaži.Postavio se zaštitnički jer u krilu svog oca Velebita ima još manje braće, a to su Goli otok i Sv.Grgur.(…)
Sliku ove ljetne idile ometa drvena barka koja svojim pramcem para mirnu i glatku površinu mora…
Ana Depope,6.c
Marino Lencović i Paolo Marinelli, 7.c
Dugine boje
(Na učeničkom stolu, pokraj otvorenog prozora, punom knjiga nalaze se Plava , Crvena, Žuta, Zelena i Ljubičasta bojica.)
PLAVA: Ej, Crvena, malo si se udebljala!
CRVENA: Ne rugaj se, pogledaj sebe, kratka si i premršava.
ZELENA: Istina je!
ŽUTA: Hej , zašto se svađate?
LJUBIČASTA: Ne svađaju se , rugaju se jedna drugoj.(…)
SUNCE: (Pojavljuje se nakon kiše.) Žuta ima pravo.Svaka od vas je prelijepa , ali vaša ljepota najviše dolazi do izražaja kad ste složne.
ZELENA: Kako znaš?
SUNCE: Zar ne znate da poslije kiše krasite nebo?
CRVENA: Kako?!
SUNCE: Pa vas pet bojica činite dugu.
PLAVA: Kako da je napravimo?
SUNCE: Uhvatite se za ruke i izađite na prozor,a ja ću vam pomoći.
(Tako su se bojice uvjerile da su , doista , najljepše i nikada se više nisu svađale jer njihova ljepota zrači samo ako njeguju prijateljstvo.)
Ivan Lucić,6.c
Duge 1.a
Dok letim dušom tvojom,zelenom i plavom, pokraj rijeke što otječe mojim srcem, uz zlatna polja Slavonije pronalazim tvoju ljepotu.
Usne što ljube zrak zagorskih bregova „popevaju-lepe ti je Zagorje zelene…“ |
|
Sandra Kruljac-Stanojević, 3.a | |
Goranske šume zelene pjevaju mi uspavanku o plavetnilu neba…
Lebdim nad kršnom Likom, a moje lice, umiveno plitvičkim kapima, dira hladnoćom ruka snježnog Velebita. |
|
Petra Grba, 6.b | |
Ispraćena zelenilom Krke, uranjam u zagrljaj valova plavog mora Jadranskog.
Okus soli, miris borova, krik galeba-ca i ča, ne mogu uzvisiti stihom: moje more - moje srce!
|
|
Jedrilice 1.b | |
Ima li, uopće, riječ koja će odisati ljepotom tisuću otoka: dalmatinskih, kvarnerskih, istarskih?!
Okupana plavetnilom, tonem u zelenilo zavičaja-Učke i gle! vidim zeleno i plavo srce Hrvatske: m o j e m o r e , moju planinu, pošumljenu, moje polje, oplavljeno rijekom: MOJU HRVATSKU! |
|
Monika Likarić,7.c |
Martina Dorić, 3.a |
VOLIM RIJEKU KOJA JE ČISTA. TAKVA JE RIJEKA IZVOR ŽIVOTA, LJUDSKA POTREBA I PRIRODNA LJEPOTA.
Maria Krajči, 3.a
RAZMIŠLJNJA O PJESMI BALADA O TOUNJČICI, V.VLAISAVLJEVIĆA
Pjesma je ljepota u žalosti. Ističe se tolikim sjajem što se pretvara u mrak. Priroda je dijamant što pukne jednom suzom jer mu je ta kap teško pala.
Čitajući pjesmu, shvatila sam da je duša u pjesmi umrla, da je isparila. Ipak, nešto sam propustila-djevojčica je, zapravo, duša prirode.Vesela i zaigrana,dostojna je svake kapi, svake suze što su se za nju prolile.
Od zelene boje prirode do crne boje beskraja, od energije do umora, od života do smrti.
Andrea Vrljić,7.c
„…I KAO DA BISER U GROB BACA
ŠTO SE DUBOK CRNI…“
U ovim stihovima caruju i strah i tama, i smrt i tuga. Prepun emocija on je jedan od najmračnijih u pjesmi.
Dok ga čitam lagano, poluglasno, u meni tišina koju prekida inspiracija i potok da ga nastavim:
POGNUTO DRVEĆE
KIŠNIH KAPI
BACA SUZE U POTOK
ŠTO ODLAZI,
I NOSI
SA SOBOM,
I MJESEC, I ZVIJEZDE, I NEBO
ŠTO VISOKO IZNAD NAS PJEVA
TUŽNE PJESME O STRAHU, NESREĆI
I SMRTI-BALADU
SPJEVANU SAMO ZA NJU, TOUNJČICU.
Monika Likarić,7.c
Mia Bećirević, 7.b
KESTEN Narastao na stablu, završio u padu na mekom granju u šumi kraj puta.
Bodljama se brani, a kad one padnu slabičak je mali završio slavno u nekom kolaču, pireu ili torti, no najviše voli kad ga mali Lovro u tavi lo |
JESENSKA PJESMA Crveno, žuto, zeleno… Oboji ona sve, čak i jesenske plodove. Njena čarolija proći će i mjesto kraljici leda ustupit će!
Renea Pavičić, 3.b |
Lucia-Tisa Ćiković, 3.b |
Šumi kiša veselo
kapljice se združile
u potočić skupa.
VODA Šumi kiša veselo kapljice se združile u potočić skupa.
|
|
Amadea Budrina Petričević, 7.b |
KIŠA
Kiša baš i nije neka ljepota, ali je voda dar bez kojeg nema života.
Lucija Kučej, 3.a |
|
Nika Kordić Gruzić, 2b |
JESEN Jednoga dana Eh, stigla je Sama Eno je u vrtu, voćnjaku i šumi. Na stabla novo ruho puni! Valentina Ostrugnjaj, 3.b |
DA DAM VJETAR… |
Ja bih se zaljubio i lijepu vjetricu odmah poljubio. Tin Palčevski, 4.b |
Djeci bih kape pogubio i glavice im poljubio. Marijan Naglić, 4.b |
Obišla bih svijet i mami ubrala najljepši cvijet. Mia Borši, 4.b |
Anja Stanić, 6.c Andrea Vrljić, 7.c
SESTRA Pametna, lijepa. Crta, piše, uči. Na stolu njezina knjiga. Ljubav. Natali Vukotić,4.c |
BRONTOLINO Razigran i živahan Penje se, šeta, spava. Mazim ga i volim. Maza. Elena Cvjetinović.4.c |
Sv.Terezija
Zaštitnico, naše crkve, Slavimo te svi , putem Tvojim idemo mi. Nina Šušnjar , 5.b
|
Sveta Terezijo, hvala ti što si mi podarila osjećaj zahvalnosti na malim stvarima.
Marin Mošić, 7.b
Sveta Terezijo, hvala ti što si me naučila skromnosti.
Antonio Trnka, 7.b
Sveta Terezijo, hvala ti što si pomogla našoj kršćanskoj zajednici.
Dario Barešić, 7.b
Razvila je novi način postizanja svetosti, nazvan Mali Put – spremnost srca da sve čini iz ljubavi prema Bogu i ljudima.
Mauro Markov, 5.b
NAŠ ŽIVOT NE ZAVRŠAVA NA OVOME SVIJETU, NEGO SE NASTAVLJA U VJEČNOSTI!
Dora Braut , 7.a
SVI SVETI
Sveci su nesebični ljudi koji su život posvetili pomaganju bližnjima čineći dobra djela. Živjeli su toliko svetim životom da se nekad događaju čuda koja su od njih potekla.
Klara Krmpotić ,6.a
Sveci su nesebični , dobri , skromni ljudi , kao Majka Tereza , koja je cijeli svoj život posvetila bolesnim i nemoćnim osobama.
Loren Grego , 5.c
DUŠNI DAN
Duše naših najmilijih otišle su na nebo.U našim srcima zauvijek ostaju.Na Dušni dan molimo za njih i odlazimo na njihove grobove. Palimo svijeće za njihove duše. Svi naši pokojni su s nama i kada ih nema.
Doria Erlić , 6.b
Krizanteme,
bijele i žute,
za pokojne duše
na dan Svih svetih,
povezuju nas
u molitvi i tuzi
sa svima
što otišli su
prije nas.
Mauro Markov, 5.b
Pokojni deda, dolazim k tebi na bakarsko groblje.
Donijet ću ti lijepo cvijeće
i zapaliti svijeću,
pomolit ću se za te
i otići u miru.
Karlo Kukić, 5.c
Veronika Ćiković , 5.a
DOŠAŠĆE(ADVENT) – VRIJEME PRIPRAVE ZA BOŽIĆ
1.TJEDAN: odlučio sam manje gledati televiziju i više učiti.
2.TJEDAN: pomoći ću mami u čišćenju kuće i urediti svoju sobu.
3.TJEDAN: jest ću manje slatkiša i pripremiti se za post.
4.TJEDAN: napravit ću božićne čestitke za cijelu obitelj.
Lino Smilović , 5.a
BOŽIĆ DOLAZI , SVIMA NAM RADOST DONOSI !
Bor je okićen. Svaka kuglica što se sjaji doziva nas da proslavimo Božić kao nikada do sada. Na raskošnome stolu – mirisna i ukusna hrana.Svi smo zajedno.Božić je, uistinu, najljepši blagdan.
Nina Šušnjar , 5.b
Naslovnica i stranica slikovnice Dion Gašparović, 3.a
Nitko ne bi smio biti sam na ovaj radosni dan!
Klara Krmpotić , 6.a
Svaki Božić u mojoj obitelji je poseban…
Svi smo zajedno sretni i veseli jer sjaj Božića i jest u druženju s obitelji.
Zahvaljujem Bogu na velikoj ljubavi koju imam i svaki dan primam od roditelja.
Nika Milinović , 5.a
Božić nisu samo pokloni , darivanje i slavljenje , već je Božić dan na koji dijelimo ljubav sa svojom obitelji i bližnjima.
Marin Matković , 6.a
Božić ne smijemo shvatiti kao vrijeme božićnih groznica i velikih kupovina.
Svoje bližnje i ljude koje volimo možemo darovati malim poklonom kao znakom ljubavi i pažnje. Treba shvatiti pravi smisao i bit Božića i provesti ga u tom duhu.
Veronika Ćiković , 5.a
BOŽIĆNA ČESTITKA
Snježne pahulje lepršaju zrakom , Blagost i sreća , sve je u bijelom ,
padaju na zemlju u plesu lakom. Božić i ljubav na svijetu cijelom.
U Božićnoj noći s neba nas gleda Dragost i pjesma , svi se vesele
blistavi mjesec i tisuće zvijezda. i sretan Božić svakome žele!
Lea Beljan , 6.b
Rajmund Kupareo , dominikanac
S BOŽIĆEM PO SNIJEGU
„…Al nemoj se čudit , ako ove noći
Mnogi se Tebe jedva i sjete :
U bjelini snježnoj opazit ćeš stope
I grješne i svete…“
Ivan Goran Kovačić
Andrea Vrljić, 7.c
OZBILJAN BOŽIĆ (1939.)
(ulomci)
„Božić je znak mira na zemlji , ali i znak obnove čovječanstva.Živimo u takvo doba da bi čitav svijet morao prestati sa slavljenjem toga dana , jer ga nije dostojan.Rat plamti među narodima i prijeti propašću čitave kulture , sve one dobrote i ljepote koju su stvorili ljudi…
Božić je znak dizanja čovječanstva do božanskih visina , jer je čovječanstvo u svom ljudskom sinu našlo Boga koji će ga otkupiti…
Božić je dan male djece , jer je tada ponovno rođeno čovječanstvo u svojoj nevinosti i ljepoti , u liku maloga djeteta koje je došlo na svijet u siromašnoj štalici , među blagom , da razumijevanjem ljudske tuge i neimaštine , nesreće i slabosti odraste do Spasitelja.
Svako malo dijete sanjari u tim pričama da i ono postane branitelj zapostavljenih , poniženih i uvrijeđenih nosilac ljepše budućnosti.“
KORIZMENA PROMIŠLJANJA
„Samo život duha je od vrijednosti.Taj glas duše javlja se u nama kao glas savjesti. Glas savjesti je glas božji i onaj koji taj glas vječno sluša sin je božji,dijete božje, on je sin i dijete duha. U svakome, pa i u najgorem čovjeku, tinja u duši ta sveta vatra,u svakome je čovjeku bog, i zato treba ljubiti svakog čovjeka i zlo vraćati dobrim. DOBRO ČINI ZBOG DOBRA I ZBOG NIČEGA DRUGOGA…“
(A.G.MATOŠ:BOG USKRSA,ulomak)
Pripremila:Mihovila Čeperić-Biljan
Veselimo se svi jer Uskrs dolazi!
(Nina Šušnjar, 5.b)
S
L
A
V
LJ
E
SVETI DAN NAJVEĆI BLAGDAN
U
S
K
R
S
N
U
Ć
A
(M. Manjgotić, 7.a, J. Kostelac, 6.c, K. Kukić, 5.c)
RUKE USKRSA
UČITELJU,
I OVOG USKRSA
DOTIČEMO
TVOJE RANE
SVOJIM DJETINJIM
RUKAMA:
ZNAMENUJUĆI SE ZNAKOM KRIŽA,
SKLAPAMO IH NA MOLITVU - BDIJUĆI S TOBOM ,
PRIMAMO NA NJIH TVOJE TIJELO U SAKRAMENTU PRIČESTI,
PALIMO I PRONOSIMO SVJETLO ŽIVOTA - KLIČUĆI : ALELUJA!
U DODIRU NAŠIH DLANOVA
PREPOZNAJU SE DJELA
LJUBAVI I MILOSRĐA
PO KOJIMA SE ZOVEMO
UČENICIMA TVOJIM.
U NEVINOSTI NAŠIH RUKU
ZACJELJUJE BOLNI STISAK
NEPRAVDE,
DA BISMO,OPRAŠTANJEM
I PRUŽANJEM MIRA,
UTISKUJUĆI ZNAK KRIŽA,
PO TEBI I S TOBOM ,
IMALI ŽIVOT VJEČNI !
Ožujak, 2009.
(Pjesmu je razrednica Mihovila napisala za svoje učenike, vjeroučenike, 5.c razr.,
a izvest će je, kao recital, u našoj župnoj crkvi u Velikom tjednu .)
U iščekivanju nastupa, 5.c
SVIBANJ – MARIJIN MJESEC
„Marijo , svibnja kraljice , moli za nas …“
Marija u cvjetnom vijencu , 1636.Crkva Sv. Jakoba , Antwerpen (Avont i Ykens)
12.5.2009. MAJČIN DAN
Sida Košutić : Ruke moje majke
Nisu lijepe : ni bijele, ni mekane, dvije umorne sirote
klonule u krilo.
Dvije ptice, ptice , što su životom proletjele i više nikad
neće dići se na let.
Iznemogle miruju u krilu.
Tu im je posljednje počivalište.
Stišala se krv radinosti vječne, nalivene su do vrha nabrekle žile.
Pogašen je plamen krvavih žuljeva , ostao je pepeo tvrde kore.
Imaju lice, koje plače, grči se i šuti.
Mirne su kao zemlja.
Imaju dušu mekanu i dobru.
Tople su kao blagoslov.
O, krasne ruke moje majke, počinite.
Vaš dar životu bio je kraljevski.
Cvjetna pojedinost iz mog vrta
UZ BLAGDAN TIJELOVA , 11.lipnja 2009.
Moje sjećanje na Tijelovsku procesiju
Kao djevojčica , i prije polaska u školu , najviše sam se veselila Tijelovskoj procesiji.Mama ili teta oblagale bi košaricu u bijelo , ukrašavale“ pavenkom“ i cvijećem.
U košarici bi bile latice ruža , bijelih i nježno ružičastih – ova sitna ruža posebno mi se urezala u pamćenje jer je odvajkada u našem vrtu.
Djevojčice su bile odjevene u bijele haljinice.Dok ovo pišem , vidim mamu kako mi šiva bijelu haljinu i osjećam njene ruke koje su s toliko pažnje vezivale mašnu na njoj prije polaska u crkvu.
S ostalim djevojčicama prosipala sam cvijeće iz košarice u procesiji pred Presvetim što je bilo izrazito lijepo , a u našim očima i vrlo važno.
(Autor fotografije i teksta poznati su Uredništvu)
pavenka - grančica neke povijuše( zimzelen /penjačica )
NAŠI UČENICI-USPJEŠNI SPORTAŠI
SKIJAŠKI REPREZENTATIVAC IVAN MIHELČIĆ,8.b
Više o meni
http://www.croski.hr/biografije/IvanMihelcic.html
Prvi put sam stao na skije s 3 godine u talijanskom skijalištu Val di Fassa. Zavolio sam taj sport i treniram ga već 9 godina. Član sam hrvatske skijaške reprezentacije koja ima jak i naporan plan treninga. Na godinu imam otprilike 120 skijaških dana. U školi je doista teško, ali kako mi profesori izlaze u susret uspijevam sve savladati uz puno truda i učenja. Na skijanju imam 2 treninga dnevno. Prvi počinje u 7 ujutro na skijaškoj stazi, a drugi je u 5 sati na kojem vježbam koordinaciju, ravnotežu i snagu. Volim ovaj sport, namjeravam postati profesionalac i pobijedit na olimpijadi. Nadam se da ću uspjeti. Moji najveći uzori su Ivica Kostelić, Bode Miller, Benjamin Raich..
Ivan Mihelčić, 8.b
Moji najbolji rezultati:
- 2. mjesto SL Topolino, ITA (2008./09.)
- 4. mjesto SL Pokal Loka, SLO (2008./09.)
- 9. mjesto VSL Pokal Loka, SLO (2008./09.)
SINKRONIZIRANO PLIVANJE – UMJETNIČKI SPORT
DORA MARŠANIĆ, USPJEŠNA U SINKRONIZIRANOM PLIVANJU
Sinkronizirano plivanje je vodeni sport koji uključuje elemente plivanja,gimnastike i plesa.Ovaj sport zahtijeva cjelokupnu snagu tijela,odličnu plivačku tehniku,spretnost,brzinu,pravovremenost pokreta,fleksibilnost i kreativnost,osjećaj za ritam i prostor te sposobnost izražavanja glazbe tijelom.To je jedini sport u kojem se moć,snaga i tehnička vještina iskazuju u umjetnički sastavljenom i koreografiranom nastupu.Kako se dio figura izvodi s glavom ispod vode,potrebna je i sposobnost dužeg zadržavanja daha.
Discipline su:pojedinačni nastup(solo),nastup u paru(duo) te nastupi u grupi(tim ili kombinacija).
Oprema: kvačica za nos je najvažniji dio opreme jer sprječava ulazak vode u nos(rezervne kvačice plivačice nose u kupaćim kostimima)
želatina (inače smjesa za kolače) je važna jer njome plivačice održavaju svoje frizure
kupaći kostimi ukrašeni šljokicama uljepšavaju izvedbu koreografije
( šminka ističe crte lica, a smiješak ostavlja dojam lakoće izvedbe).
Sinkronizirano plivanje treniram već šest godina.Vrlo je zanimljivo,ali i naporno.Treninzi su svaki dan, i subotom, tri sata.Jedan sat treniram u teretani, a dva sata u bazenu.Ponekad mi je naporno uskladiti školu,bazen i klavir,ali uz mnogo truda,za sada ,uspijevam.
Trenirajući,upoznala sam odlične prijateljice s kojima se družim i nakon treninga.
Ove godine,2009. na državnom prvenstvu osvojila sam ZLATNU medalju u timu i BRONČANU u kombinaciji,a na međunarodnom natjecanju u Bratislavi SREBRNU u kombinaciji i BRONČANU u timu.
U lipnju o. g. očekuju me još dva natjecanja.To znači da je preda mnom još mnogo napornih treninga koji će ,nadam se,rezultirati uspjehom.(DRŽIMO PALČEVE,op.ur.)
DORA MARŠANIĆ,7.a
S OTVORENJA NOVOG BAZENA NA KANTRIDI
KOŠARKA,MOJ SPORTSKI IZBOR
Već sa četiri godine znao sam da želim biti košarkaš poput Michaela Jordana.U sedmoj godini napokon sam počeo trenirati.Kako nije postojala grupa mog uzrasta, počeo sam trenirati sa starijima od sebe.Treniram redovito svaki dan,a vikendom imam utakmice.
Prošle godine ,u napetoj završnici, na Državnom kadetskom prvenstvu osvojili smo srebrnu medalju.
2009.bili smo uspješni u školskom prvenstvu i osvojili 2.mjesto(gradska razina) te 2.mjesto na Županijskoj razini pa odlazimo na Međužupanijsko prvenstvu što se početkom travnja održava u Gospiću.Zajedno s ekipom:ANTE KLANFAR,JAKOV POGORILIĆ,DINO VIDMAR,MARIO HERO,LUKA ŠAMANIĆ,LOVRO DRAGIČEVIĆ,MARKO DELAČ,DAVOR VARGA,FILIP TOMIĆ,TIN MAREČIĆ i PETAR SUPIN pokušat ćemo ostvariti što bolji rezultat.
Paolo Marinelli,7.c
NA MEĐUŽUPANIJSKOM PRVENSTVU NAŠA EKIPA OSVOJILA JE 4.MJESTO!
FILIP TOMIĆ, 5.C NAJBOLJI STRIJELAC I IGRAČ KOŠARKAŠKE LIGE
ŠŠK - 2.MJESTO KOŠARKA - ŽUPANIJSKA RAZINA
Filip Kostelac, 5.c uspješan u judu i rukometu | Petra Ribić, 7.a pehar za 1.mjesto u kickboxingu |
GEOGRAFSKE ŠIRINE
UČENIK:Seksualno ugrožena. |
PROFESOR:Što je to Genova? UČENIK:Vulkan. |
FIZIČKA MJERENJA UMA
PROFESOR:Što je to mjerenje? UČENIK:Ne znam. PROFESOR:Znači,1 : 0 za mene. |
PROFESOR:Dečko je tako bistar da mu se vidi kroz glavu. |
MATEMATIČKA ≠JEDNAKOST Profesorica dolazi do učenika…“Predajem se ,murija!“ |
TZK® Vučete se k'o magla po Gorskom kotaru.(iz profesorskih usta) |
BIOLOŠKA RAZNOLIKOST
PROFESORICA:Kakav je ovo organizam? UČENIK:U obliku USB-a |
HRVATSKA METAFORIKA PROFESORICA:Svijetliš k'o Betlehem! |
PROFESORICA:Koja je to vrsta lirske pjesme? UČENICA:Autotrofna! |
POVIJESNE ISTINE PROFESORICA:Što da radim kad me ne slušate? UČENIK:Šakama ,profesorice,šakama!(PODACI POZNATI UREDNIŠTVU) |
VJEROVANJE PROFESORICA:Gdje su ti knjige? UČENIK:Papala ih maca DRUGI UČENIK:Nije nego lav! |
|
AUTORI I AUTORIZACIJA:7.a |
B i S e R i I z 7.b
Amadea Badurina Petričević, 7.b
MATIŠA PROFESORICA:Ma,djeco,treba izdržati s vama 90 minuta… MARIO:Da i s produžetcima |
PROFESORICA:Pa ,cure,kad vam piše 70% popusta morate znati izračunati kolika je cijena… MARIN:Pa nije važno ,glavno da je jeftino… |
DARIO:Tangenta je ona koja „pipa“ kružnicu. |
VJERIĆ PROFESORICA:Reci mi 10 Božjih zapovijedi! AMADEA:…a…što običnih? |