Produženi boravak
Produženi boravak je oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima razredne nastave nakon jutarnje redovne nastave.
Rad produženog boravka organizira se od 11:30 do 16:30, neposredno nakon redovite prijepodnevne nastave.
U produženom boravku se izmjenjuju odmor, vrijeme za učenje, vježbanje i ponavljanje te organizirano vrijeme, a učenicima koji pohađaju produženi boravak osigurana su dva obroka: ručak i užina.
Rad u produženom boravku drugačiji je od rada u redovitoj nastavi, ali usklađen s nastavnim sadržajima koje je razredna učiteljica realizirala ujutro. Učiteljica u produženom boravku s učenicima, osim ponavljanja i uvježbavanja nastavnih sadržaja te pisanja domaće zadaće, osmišljava i načine kreativnog provođenja preostalog vremena kroz učenje i igru.
Produženi boravak ostvaruje se kroz nekoliko područja:
- jezično-komunikacijsko:
slušanje i govorenje, glasovna analiza i sinteza, čitanje i pisanje, razvoj verbalne i neverbalne komunikacije, igranje uloga, dramatizacija, improvizacija, sudjelovanje u raspravama i debatama, stvaralačko izražavanje i sl.
- kulturno-umjetničko:
pjevanje, sviranje, slušanje glazbe, pokret, likovno izražavanje, posjet kulturnim ustanovama (knjižnici, kazalištu, kinu, muzeju, likovnoj galeriji, …) i upoznavanje hrvatske nacionalne baštine
- prirodoslovno-matematičko:
savladavanje matematičkog jezika, razumijevanje i primjena matematičkih zakonitosti, računanje, mjerenje, procjenjivanje, rješavanje problema, istraživački rad, posjet znanstvenim ustanovama, učenje o povijesnim hrvatskim znanstvenicima i upoznavanje suvremenih hrvatskih znanstvenika
- sportsko-rekreativno: razvijanje svijesti o važnosti zdravog načina života te upoznavanje zdravog načina življenja, stjecanje higijenskih navika, sportska igra, izgradnja samodiscipline i sportskog duha, posjet sportskim događajima, organiziranje sportskih natjecanja, učenje o povijesnim hrvatskim sportašima i upoznavanje suvremenih hrvatskih sportaša