preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vežica" Rijeka

Login
Tražilica
Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

KORISNI LINKOVI

 

 

 

 

Erasmus+ projekt "Mladi poduzetnici u akciji"

Young Entrepreneurs in Action - YEA

Erasmus+ Young Entrepreneurs in Action je dvogodišnji KA219 međunarodni projekt financiran sredstvima Europske komisije sa ciljem razvoja suradnje i razmjene primjera dobre prakse, razvoja inovativnosti i kreativnosti u obrazovanju. Projektni ciljevi i zadaci: razvoj financijske pismenosti, poduzetničkih vještina, razvoj digitalnih kompetencija, interkulturalnosti i cjeloživotnog učenja učenika, učitelja, lokalne i međunarodne zajednice.

Nositelj projekta je I. osnovna škola Čakovec, a partneri u projektu su: Osnovna škola Vežica, Rijeka, Hrvatska; Agrupamento de Escolas de Vale de Ovil, Baiao, Portugal; Istituto Comprensivo Carducci Paolillo, Cerignola, Italija; Akcansa Fatih Sultan Mehmet Ortaokolu, Istanbul, Turska i Masarykova základní škola a mateřská škola Velká Bystřice, Velká Bystřice, Češka.

Pozivamo vas da naše projektne aktivnosti pratite i na Facebook stranici projekta.

FACEBOOK 

vijesti
Vijesti iz škola - skole.hr
Loredana Zima Krnelić / datum: 11. 7. 2018. 08:35

Objavljena naša prva mobilnost na portalu skole.hr

Od 7. do 14. travnja 2018. godine pet učenica šestoga razreda OŠ Vežica sudjelovale su u pratnji profesorica Klare Starkl Crnković i Loredane Zima Krnelić u prvoj mobilnosti Erasmus + projekta Mladi poduzetnici u akciji u Cerignoli na jugoistoku Italije. Osim OŠ Vežica, u projektu sudjeluje još jedna škola iz Hrvatske, I. osnovna škola Čakovec, koja je ujedno i škola koordinator projekta, te po jedna škola iz Češke, Portugala, Turske i Italije.

Nastavak možete pročitati na portalu skole.hr

Poveznica

Loredana Zima Krnelić, prof.


[OPŠIRNIJE]



STEMI robot - hrvatska inovacija mladih poduzetnika
Loredana Zima Krnelić / datum: 27. 3. 2018. 14:14

Učenici 6. c razreda slažu STEMI robota - hrvatska inovacija za učenje STEM predmeta (https://shop.stemi.education/).
Hvala tvrtci JGL d.d., Rijeka na donaciji robota i naravno našem bivšem učeniku Marinu Trošelju!

Tin Fike, Edo Fike i Vigo Mavrović, 6.c


[OPŠIRNIJE]



iGlove
Loredana Zima Krnelić / datum: 27. 3. 2018. 14:03

Kako smo od starih rukavica izradili iGlove rukavice

Video isječak


[OPŠIRNIJE]



Riječki karneval 2018.
Loredana Zima Krnelić / datum: 27. 3. 2018. 14:00

Naše robot igračke dobile su nove kostime :)

Video isječak

Bravo Laura Antić, Anamarija Đaković Ivezić i David Brnad, 6.a


[OPŠIRNIJE]



Novi Erasmus pano
Loredana Zima Krnelić / datum: 27. 3. 2018. 13:59


[OPŠIRNIJE]



Financijska pismenost - Erste banka Rijeka
Loredana Zima Krnelić / datum: 20. 3. 2018. 12:35

U srijedu, 7. ožujka 2018. za učenike 6- tih razreda u Erste Clubu - poslovnici za mlade, Erste banke održana je radionica na temu financijske pismenosti. Predavanje je održao voditelj poslovnice Duško Rodić.

Razgovarali smo o povijesti novca, kovanicama i papirnatom novcu, kuni i ostalim valutama, skorom prelasku Hrvatske iz kune u euro, kreditnim karticama, kamatama, štednji pa i sve češćim blokadama i ovrhama mladih korisnika banke. Učenici su postavljali pitanja i odgovarali na pitanja voditelja. 


Hvala Erste banci na organizaciji i gostoprimstvu!

Loredana Zima Krnelić,prof. 


[OPŠIRNIJE]



Dnevnik štednje - Štednja nikad ne prestaje
Loredana Zima Krnelić / datum: 20. 3. 2018. 12:28

Od 12. mjeseca 2017. učenici 6.c razreda vode dnevnik štednje. Koliko će uštedjeti ovisi o tome koliko će trošiti. Svatko od njih vodi bilješke i zna kako može uštedjeti! Na kraju godine vidjet ćemo koliko su uštedjeli.

            

Loredana Zima Krnelić,prof. 


[OPŠIRNIJE]



Hrvatski inovatori - istraživanje učenika
Loredana Zima Krnelić / datum: 16. 3. 2018. 14:56

Hrvatski inovatori - istraživanje učenika (Croatian innovators - student study)
Učenici šestih i sedmih razreda istraživali su hrvatske inovatore.(bit.ly/hrvatskiinovatori - sedmaši, bit.ly/hrvinov - šestaši)

Loredana Zima Krnelić,prof. 


[OPŠIRNIJE]



Recikliranje tekstila - šivanje lutki
Loredana Zima Krnelić / datum: 16. 3. 2018. 14:38
Učenici petog razreda šivali su lutke od ostataka tekstila na satu likovne grupe.
Dolores Lisac, prof.

[OPŠIRNIJE]



Posjetili smo STARTUP Inkubator Rijeka
Loredana Zima Krnelić / datum: 8. 2. 2018. 17:07

Učenici šestih i sedmih razreda posjetili su STARTUP Inkubator Rijeka, 8. veljače 2018. zajedno s korisnicima inkubatora i polaznicima Doma mladih slušali su predavanje na temu Prezentacijske i komunikacijske vještine, koje im je održao doktorand Ekonomskog fakulteta u Rijeci,  Dario Zorić. Inače, jedan od mentora STARTUP inkubatora Rijeka.  

Osim predavanja učenicima je predstavljen program poduzetništva pod nazivom KEŠ koji vodi profesorica Josipa Andrušić u Domu mladih. Učenici su imali priliku vidjeti što rade mladi poduzetnici u Rijeci kada nisu u školi ili na fakultetu, kako izgledaju prostorije STARTUP inkubatora te koje vještine treba imati dobar predavač. Za odslušano predavanje učenici su dobili diplome. 

Zahvaljujemo STARTUP inkubatoru na gostoprimstvu!

Loredana Zima Krnelić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Izrada robot igračaka
Loredana Zima Krnelić / datum: 27. 11. 2017. 15:51

U sklopu izvannastavne aktivnosti, Robotika, učenici izrađuju robot igračke u timovima. Timovi učenika na Internetu istražuju kojeg robota žele složiti. Na taj način, uz pomoć Youtube videoisječaka, otkrivaju edukativan svijet Interneta, edukativnih mrežnih stranica koje kasnije posjećuju i kod kuće.  Nakon izbora robota kojeg žele složiti zapisuju što im je potrebno i u dogovoru s učiteljem prikupljaju dijelove. Za dijelove robota koriste stare dječje igračke, elektronski otpad, plastiku, karton i tako na praktičan način uče reciklirati.

U ovakvoj dinamičnoj nastavi učenici neprestano međusobno surađuju i pomažu jedni drugima. Savladavaju vještine timskog rada, u kojem vrlo brzo prepoznaju svoje sposobnosti i vještine te rado pomažu i učenicima iz drugih timova.

U slaganju robota učenici uče osnovne dijelove robota, nazive dijelova, cijenu dijelova, zatim kako stvoriti simulaciju kretanja, uopće osnove elektronike i robotike, a sve to kroz vlastito iskustvo koje je od neprocijenjive važnosti za proces učenja. U takvom radu, razvijaju vještine fine motorike, uče biti strpljivi, uporni i ustrajni, uče istraživati, modelirati i dizajnirati, razvijaju kreativnost, inovativnost i poduzetnost. Konačno, postaju motivirani pretraživati Internet (Youtube) ne samo za zabavu već i za učenje. Vrlo često na tim mrežnim stranicama mogu vidjeti njihove vršnjake koji izrađuju slično i dijele svoje znanje o elektronici, programiranju, tehnologiji uopće, što ih potiče na aktivnost, ali i priprema za cjeloživotno učenje.

Na ovu aktivnost učenici bi dolazili svaki dan što je pokazatelj koliko djeca vole raditi rukama, stvarati, surađivati, a da pritom ni ne znaju da uče. Osim učenja kroz igru učenici stječu radne navike pripremanja i pospremanja radnog mjesta, vode računa o organizaciji vremena koje u ovakvim aktivnostima jako brzo prolazi te razvijaju odgovoran odnos prema radu / projektu na kojem rade. 

Loredana Zima Krnelić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Istražujemo ritmove tradicionalne glazbe
Loredana Zima Krnelić / datum: 20. 11. 2017. 15:47

Učenici šestih razreda preslušali su nekoliko primjera tradicionalne glazbe europskih zemalja (Italije, Turske, Portugala, Češke i Hrvatske.) Nakon odslušanih glazbenih primjera u razgovoru s učiteljem komentirali su postoje li poveznice te kakve su po ritmu i dinamici. Za početak, svaka grupa učenika trebala je otkucati ritam glazbe rukama. Nakon toga uslijedio je zadatak u kojem su podijeljeni u grupe, a uz pomoć instrumenata trebali odsvirati odabranu glazbu, dok su ostali učenici trebali pogoditi o kojoj se zemlji radi.

U izvođenju su koristili instrumente Orffovog instrumentarija (marakas, triangl, činele, klaves, guiro, def, tamburin i bubanj). To nije bilo nimalo lako, no uspjeli su razaznati elemente tradicijske glazbe uopće, zapamtiti koje su njene specifičnosti te prepoznati sličnosti tradicijske glazbe europskih zemalja. Posljednji zadatak bio je stvoriti svoj vlastiti aranžman koji će prezentirati razredu. Vodeći računa o pravilima rada u skupinama učenici su uspjeli prezentirati rad uz pomoć instrumenata. Nažalost nije bilo dovoljno vremena za pisanje teksta i koreografiju plesa no to će nam biti jedan od idućih izazova. Učenici su naučili aktivno slušati glazbena djela, razlikovati i izvoditi ritmove, uskladiti pokrete tijela pri sviranju ritamskih glazbala i glazbeno se izražavati. U grupnom radu učenike se potiče na uvažavanje i prihvaćanje različitih mišljenja i vrednovanja. Sa velikim zadovoljstvom mogu reći kako su učenici vrlo predano i sa velikim zanimanjem sudjelovali u zadatku.

Vedran Gergorić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Ekološki roboti - kreativnost i recikliranje
Loredana Zima Krnelić / datum: 9. 11. 2017. 15:39

Na satu likovne kulture učenici 4. razreda su likovno oblikovali robote od prikupljene ambalaže. Učenici su trebali zamisliti izgled svoje igračke iz budućnosti, robota, te su joj morali odrediti izgled, veličinu, mogućnost hodanja i govora, uskladiti materijale i izraditi igračku. Pritom su istraživali različite materijale te kombinirali razne oblike. Spoznali su razlike između slobodnih i pravilnih geometrijskih oblika. Svladali su tehnike modeliranja inspirirani umjetničkim djelima iz kiparstva. Razvijali su osjetilne sposobnosti, spretnost prstiju i šake, jačali samopouzdanje i osjećaj za estetiku.

Naučili su da je potrebno utjecati na promjene razmišljanja o okolišu, odvajati kućni otpad te da sami mogu stvoriti novi predmet za različite namjene. U ovoj aktivnosti osvjestili su zašto je recikliranje otpada važno, koje su mogućnosti recikliranja te kakav je utjecaj čovjeka na okoliš. Učenici su ponovili kako se recikliranjem smanjuje količina otpada koji završava na deponijima čime se čuvaju prirodni resursi (šume, izvori i zdravo zemljište). Ovakve aktivnosti učenika razvijaju njihovu ekološku svijest koja je vrlo važna za očuvanje prirode i njenih sirovina te smanjenje onečišćenja zraka, vode i tla. Učenici su pokazali svoju maštovitost i spretnost te vrlo visoku motivaciju. Ovo je izvrstan način kako praktičnim iskustvenim učenjem možemo utjecati na razvoj ekološke svijesti učenika.  

Dolores Lisac, prof.


[OPŠIRNIJE]



Igre s BBC:microbitovima
Loredana Zima Krnelić / datum: 20. 10. 2017. 09:33

Na satovima Robotike učenici se upoznaju s mBot-om i BBC:microbit-om. Učenici šestog razreda pokazuju učenicima petog razreda kako se slaže mBot te koje su mogućnosti upravljanja. ( https://www.youtube.com/watch?v=Nubo1qi5CAA )

Najviše ih veseli upravljanje putem tableta i mobitela. Novost je što se uz novu aplikaciju na mobitelima i tabletima mBotom može upravljati glasom (GO FORWARD, GO BACKWARD, TURN LEFT, TURN RIGHT), nacrtati put kojim će se mBot kretati te programirati zvuk / melodiju na tipkama klavira. Aplikacija za upravljanje je ne samo “user friendly” već “kids friendly”. Ovakav pristup razvija interes učenika za programiranje, olakšava učenje algoritma i razvija problemsko razmišljanje učenika. Osim mBota učenici se upoznaju i s BBC:microbitom kao mikroračunalom koje može svijetliti, svirati, ispisivati sve ono što isprogramiramo.

Najzanimljivije je što microbit ima senzore za temperaturu pa su učenici mjerili temperaturu u učionici, zatim senzore koji detektiraju raspon svijetlosti, senzore za pokret uz pomoć kojih smo brojili korake. (https://youtu.be/tLgaAgnniqc)

Učenici kroz igru uče i pritom se dobro zabavljaju. Ovakve tehnologije i aplikacije ključne su za razvoj inovativnosti, kreativnosti i poznavanja tehnologije uopće.

Učenik šestog razreda, Tin Fike, isprogramirao je društvenu igru “Kamen, škare i papir” na BBC:microbitu. Nadovezat ću se na poznatu izreku koja kaže "Na mladima svijet ostaje", a oni su ti koji će ga programirati.  

Loredana Zima Krnelić, prof.

[OPŠIRNIJE]



Anketiranje učenika, učitelja i roditelja
Loredana Zima Krnelić / datum: 9. 10. 2017. 15:18

Na temu financijske pismenosti anketirali smo učenike, učitelje i roditelje. Osim popunjavanja ankete u papirnatom obliku iskoristili smo digitalne alate i tako razvijali digitalne kompetencije učenika. U starijim razredima online anketu uz pomoć Google obrasca izrađivali su učenici, a u mlađim razredima korišten je alat Socrative.  Anketa je pisana na engleskom jeziku što je bila izvrsna mogućnost da se u nastavi engleskog jezika upoznamo s novim engleskim terminima iz područja financijske pismenosti. Obrađene odgovore usporediti ćemo s ostalim partner školama.

Loredana Zima Krnelić, prof.

Anketiranje učenika

Na satu engleskog jezika učenici 5. razreda ispunili su upitnike. U prijevodu pitanja i novih termina pomagala im je učiteljica engleskog jezika. Obzirom da smo eko škola i uvijek vodimo računa o potrošnji papira, ankete nismo ispisali na papir. Naprotiv, pitanja su prikazana na projektoru, a učenici su svoje odgovore bilježili na papir. U ispunjavanju ankete učenici su razgovarali o temi financijske pismenosti na engleskom jeziku te naučili puno novih engleskih riječi i izraza. Svi su pokazali veliko zanimanje za temu financijske pismenosti. Posebno ih se dojmila činjenica da u nekim slučajevima, poput u slučaju riječi own i owe jedno slovo može uvelike promijeniti značenje riječi.

Učenici 8. razreda koji koriste iPad u nastavi i kod kuće, odgovarali su na pitanja putem Socrative aplikacije. Učiteljica je za učenike izradila kviz zahvaljujući kojem su na pitanja mogli odgovarati na svojim iPadima. Anketa se izvrsno nadovezala na gradivo engleskog jezika vezano za temu novca i financija koje se obrađivalo na prethodnim satovima. Ovo istraživanje bilo je vrlo zanimljivo i korisno za ponavljanje vokabulara. Bilo je ovo vrijedno iskustvo za učenike i prilika da ih se detaljnije upozna s projektom u kojem sudjelujemo (YEA).

Klara Starkl Crnković, prof.

Socrative app

Temu financijske pismenosti obrađujemo u nastavi engleskog jezika u 8. razredu osnovne škole. Pritom učenici raspravljaju u različitim načinima raspolaganja novcem, čitaju o mogućnostima zarade za tinejdžere u drugim zemljama te razmišlju o tome kako mladi mogu naučitiefikasno raspolagti novcem. Ove godine u okviru  teme obradili smo i anketu/analizu potreba projekta YEA za čije aktivnosti su učenici vrlo zainteresirani. Posebice su se pokazali interes za provedbu ankete o odnosu tinejdžera prema novcu. 20-tak učenika 8. razreda su dobilo je zadatak samostalno pripremiti pitanja za takvu anketu a zatim je grupa učenika odabrala najrelevantnija pitanja i izradila uz pomoć učiteljice Engleskog jezika upitnike u digitalnom obliku, koristeći Google obrazac. Na anketu će odgovarati učenici mlađih razreda. (20 učenika 5. razreda i 20 učenika 7. razreda). Izrađena anketa se nalazi na poveznici:

Google obrazac

Na ovaj način, popunjavanjem ankete online, rješenja će biti automatski obrađena što će poslužiti za usporedbu rezultata i razgovor s učenicima. Ovu online anketu možemo iskoristiti za anketiranje učenika u drugim partner školama. Učenike zanima kako njihovi vršnjaci iz partner škola raspolažu novcem (džeparcem) i kakva je njihova financijska pismenost. Svi su učenici bili vrlo motivirani za provedenu aktivnost. Svidjela im se priprema Google obrasca i njegove mogućnosti.

Klara Starkl Crnković, prof.

 


[OPŠIRNIJE]



Planiranje kućnog budžeta
Loredana Zima Krnelić / datum: 5. 10. 2017. 15:30

Na satu Informatike učenici 7a.i b razreda su izradili plan kućnog budžeta pomoću proračunske tablice koja prikazuje troškove kućanstva danas. Učenici su proračunsku tablicu izradili u MS Excelu.

Tablica sadrži troškove: struje, vode, plina, održavanja, stanarine, hrane, mobitela, telefona, televizije i još neke poput članarine za izvanškolske aktivnosti te još nekih mjesečnih davanja roditelja koje moraju podmiriti, primjerice kredita. Primjenjujući jednostavne i složene formule u proračunskoj tablici vrlo brzo su uvidjeli koliki je ukupan iznos koji roditelji mjesečno i godišnje podmiruju. Nakon toga, na redovite troškove dodali smo troškove goriva, registracije automobila, marende, udžbenika, odjeće, obuće, proslavu rođendana, odlazak u kino, izlet i tome slično. U proračunskoj tablici prokomentirali smo razliku povećanja i/ili smanjenja troškova za pojedini mjesec ovisno o godišnjem dobu.

Zaključno koristeći naučene formule učenici su osmislili plan štednje pomoću kojeg mogu vrlo brzo izračunati koliko ukupno mogu uštedjeti za mjesec ili godinu dana. Na ovaj način naučili su kako sadržaj učenja smjestiti u kontekst života i kako pomoći roditeljima u planiranju kućnog budžeta. Obzirom da možemo štedjeti na različite načine u usmenom razgovoru učenici su pokazali zavidno znanje o načinima štednje u kućanstvu. Neke od njihovih zaključaka navedene su u prilogu ispod (Opširnije). U ovoj aktivnosti bilo je zanimljivo vidjeti reakcije učenika na iznos mjesečnih troškova roditelja. Mnogi od njih nisu bili svjesni koliko je velik taj iznos.

Loredana Zima Krnelić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Osmišljavanje Erasmus kutka u učionici
Loredana Zima Krnelić / datum: 27. 9. 2017. 13:54

U ovim aktivnostima učenici se upoznaju s Erasmus+ programom općenito, po prvi puta te s projektom “Mladi poduzetnici u akciji” u kojem sudjelujemo kao škola partner. Istražuju zastave zemalja partner škola kao i mrežne stranice škola s kojima ćemo kroz dvije godine surađivati.

U razgovoru s učiteljem, a uz pomoć priručnika, brošure i Interneta učenici osmišljavaju Erasmus kutak u učionici, a kasnije i Erasmus kutak u školi. Iznose svoje ideje za planiranu suradnju između škola kao i aktivnosti u kojima će razvijati poduzetnost,  kreativnost, inovativnost, financijsku i digitalnu pismenost te multikulturalnost. Za početak upoznaju se s državnim simbolima i znamenitostima zemalja s kojima sudjelujemo u projektu.

IZRADA LOGOTIPA 

Izrađuju logotipe za projekt, ukrašavaju pano u učionici oslikavajući zastave zemalja škola partnera i EU. 

Učenici predlažu koje ćemo aktivnosti provesti u našoj školi kako bi i ostale učenike, učitelje i roditelje, ali i lokalnu zajednicu upoznali s projektom. Osmišljavaju Erasmus kutak na ulazu u školu koji će na interaktivan način podučiti učenike, učitelje i roditelje o programu i projektu. Učenici se vrlo rado uključuju u ovakve aktivnosti, kroz koje mogu izraziti svoju kreativnost i inicijative.

Loredana Zima Krnelić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Međunarodni dan mira
Loredana Zima Krnelić / datum: 21. 9. 2017. 08:03

Svake godine naša škola 21.rujna obilježava Međunarodni dan mira puštanjem balona s porukama mira i prijateljstva.  Ove godine, na nastavi engleskog jezika razgovarali smo o vrijednostima mira i međuljudskih odnosa. Zaključili smo da još uvijek ima previše ratova i nesuglasica u svijetu i da mir nažalost nije posvuda. Nakon razgovora učenici su tražili poznate citate o miru na Internetu. Nakon pretraživanj izabrali su najbolje citate. Kako bi podijelili izbrane citate s ostalim učenicima diljem svijeta izradili su interaktivan kviz u Quizletu, koji se nalazi na poveznici: https://quizlet.com/226106628/peace-quotes-flash-cards/

Osim kviza možete zaigrati i interaktivnu igru spajanja parova na poveznici: https://quizlet.com/226106628/match

Želimo vam dobru zabavu!

Klara Starkl Crnković, prof.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju