2017-11-09 15:39:00

Ekološki roboti - kreativnost i recikliranje

Na satu likovne kulture učenici 4. razreda su likovno oblikovali robote od prikupljene ambalaže. Učenici su trebali zamisliti izgled svoje igračke iz budućnosti, robota, te su joj morali odrediti izgled, veličinu, mogućnost hodanja i govora, uskladiti materijale i izraditi igračku. Pritom su istraživali različite materijale te kombinirali razne oblike. Spoznali su razlike između slobodnih i pravilnih geometrijskih oblika. Svladali su tehnike modeliranja inspirirani umjetničkim djelima iz kiparstva. Razvijali su osjetilne sposobnosti, spretnost prstiju i šake, jačali samopouzdanje i osjećaj za estetiku.

Naučili su da je potrebno utjecati na promjene razmišljanja o okolišu, odvajati kućni otpad te da sami mogu stvoriti novi predmet za različite namjene. U ovoj aktivnosti osvjestili su zašto je recikliranje otpada važno, koje su mogućnosti recikliranja te kakav je utjecaj čovjeka na okoliš. Učenici su ponovili kako se recikliranjem smanjuje količina otpada koji završava na deponijima čime se čuvaju prirodni resursi (šume, izvori i zdravo zemljište). Ovakve aktivnosti učenika razvijaju njihovu ekološku svijest koja je vrlo važna za očuvanje prirode i njenih sirovina te smanjenje onečišćenja zraka, vode i tla. Učenici su pokazali svoju maštovitost i spretnost te vrlo visoku motivaciju. Ovo je izvrstan način kako praktičnim iskustvenim učenjem možemo utjecati na razvoj ekološke svijesti učenika.  

Dolores Lisac, prof.


Osnovna škola "Vežica" Rijeka